Sinds 2021 is het ledenportaal Mijn tuin van de Bond van Volkstuinders in gebruik genomen.
De informatie over het tuinder-lidmaatschap en de bijbehorende tuin is direct door tuinders zelf terug te lezen op Mijn Tuin. Veel gegevens zijn ook voortaan zelf in te vullen of te wijzigen, zoals b.v. het nieuwe woonadres na een verhuizing.
Handleiding
- Inloggen via https://mijntuin.bondvanvolkstuinders.nl.
- Gebruikersnaam is uw e-mailadres dat bekend is bij de Bond en waarop u ook uw facturen ontvangt.
- Indien u uw wachtwoord niet meer weet, kunt u deze opnieuw aanmaken via de knop ‘wachtwoord opvragen’:
- Als u de inloggegevens niet heeft, kunt u deze bij de Bond opvragen: financien@bondvanvolkstuinders.nl.
Welke informatie is te vinden op Mijn Tuin?
Mijn Tuin bestaat uit de volgende drie pagina’s
- Home
- Mijn gegevens
- Mijn tuin
- Home
Via Home geef je een aantal zaken door die vervolgens verder in behandeling worden genomen door de Bond van Volkstuinders en/of je eigen tuinpark. Het betreft:
- Melden van schades na een inbraak, brand of storm
- Doorgeven of wijzigen van je partner-tuinder
- Doorgeven van automatische incasso
- Indienen van een declaratie wanneer je kosten hebt gemaakt voor de bond of voor je tuinpark
Ook staan bij Home een aantal handige documenten zoals een schadeformulier en (lege) bouwtekeningen.
- Mijn gegevens
Op mijn gegevens staan je persoonlijke gegevens (naam, adres, geboortedatum, naam partner-tuinder e.d.). Ook vind je hier alle facturen en welk bedrag er eventueel nog openstaat.
Via de knop ‘Aanpassen’ verander je zelf je woonadres, telefoonnummer of emailadres.
Sommige tuinparken houden hier de werk/tuinbeurten bij; je ziet dan precies welke beurten je al gedraaid hebt. Wanneer er niets is ingevuld, wordt de administratie van de werk/tuinbeurten op een andere manier gedaan en kun je dit dus negeren.
- Mijn tuin
Op mijn tuin staat informatie over de tuin (oppervlakte, verzekeringsgegevens, bouwtekeningen etc.). Klik voor deze informatie op de balk met het fotootje.
Wanneer je recentelijk van tuin geruild bent, kunnen hier (tijdelijk) twee tuinen staan.
Op deze pagina vul je ook de jaarlijkse meterstanden in voor water en/of elektra.
Onderaan alle pagina’s, in de tab ‘Dossier’, staan documenten die eerder door de Bond van Volkstuinders of het tuinpark aan je verstuurd zijn zoals nieuwsbrieven en bouwtekeningen.
Tot slot
Geen enkel tuinpark is hetzelfde en dat betekent dat niet alle rubrieken die genoemd worden op Mijn Tuin ook voor alle tuinparken van toepassing zijn; in dat geval is er niets bij betreffende rubriek ingevuld. Het betreft de rubrieken parkeervergunningen, winterbewoning, werk/tuinbeurten, borgen, baggeren, meterstanden en schouw.
Lukt het niet om Mijn Tuin te activeren of andere vragen?
Mail dan naar financien@bondvanvolkstuinders.nl